ترجمه صفحات 10 و 20 زبان تخصصی(پیش نیاز)
ترجمه صفحه 10
قسمت سوم: فعالیت ها ترجمه
مهارت های مدیریتی و سلسله مراتب سازمانی
رابرت ال کاتز سه نوع مهارت مدیران را شناسایی کرد. به آن می تواند توانایی چهارمی برای طراحی حل مسئله اضافه گردد.
- مهارت تکنیکی دانش و مهارت ها در فعالیت ها که شامل روش ها، فرایندها و پروسه ها می شود. بنابراین آن مستلزم کار کردن با ابزارها و تکنیک های خاص می شود. برای مثال، مکانیک ها با ابزار و تحت نظر سرپرست هایی که توانایی های استفاده از ابزار را که در کار برای آن ها مفید است آموزش می دهند. به طور مشابه حسابداران تکنیک های خاص خود را در طول کار خود به کار می برند.
- مهارت های انسانی توانایی کار کردن با مردم, تلاشی برای همکاری؛ کار تیمی؛ خلق محیطی که در آن افراد احساس راحتی می کنند و گزینه های خاص خود را آزاد می کنند است.
- مهارت های اداراکی توانایی دیدن تصویر بزرگ برای شناسایی عناصر خاص در موقعیت ها و درک روابط بین این عناصر است.
- مهارت طراحی توانایی حل مسائلی در روش هایی که برای شرکت سودآور خواهد بود. برای اثر بخش بودن اختصاصاً در سازمان های سطح بالا، مدیران باید توانایی هایی بیش از دیدن یک مساله داشته باشند. آن ها باید علاوه بر مهارت طراحی مهندسی خوب در کار کردن، راه حل های خاص برای حل مسائل داشته باشند. اگر مدیران تنها فقط مسائل را ببینند و ناظران مسائل باشند شکست خواهند خورد. مدیران اغلب باید مهارت ارزشمندی داشته باشند از طراحی راه حل قابل کار برای مسائلی که در واقعیت با آن روبرو هستند.
محمد واحدی – واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد
ترجمه صفحه 20
قسمت سوم: متن زیر را ترجمه کنید.
استانداردها (نرم ها)ی تصمیم گیری
این که من بر وجود استاندارهای تصمیم گیری تأکید می کنم به دلیل آن است که اغلب ناشناخته است: مطمئناً یک دلیل افزایش سوالات درباره نظام آموزشی ما است. اجازه دهید این مساله را با دو نقل و قول از دانشجویان سال سوم درجه افتخاری مدیریت روشن نمایم:
دانشجوی الف: «... من نمی فهمم (نمی بینم) چرا یکی تعریف نوع جامعه را دارد یکی می خواهد به گذشته برسد یکی می تواند بیش از استارتژی های اقتصادی که دولت از آن پیروی می کند تصمیم گیری کند ...»
دانشجوی ب : «... من می خواهم به تو نشان دهم که چگون راه آهن فرانسه بهتر از راه آهن انگلستان است. تو (نویسنده) کسی هستی که قضاوت ارزشی داری ...»
اگرچه این یک دلیل مازاد برای تأکید من بر روی استاندارهای طبیعی تصمیم گیری است، اما این متن برای مدیری است که با یک مشکل مواجه شده است نه دانشجویی که از آن دوری می کند. حتی زمانی که ما چارچوب های گوناگون مدیریتی را که تئوری های مختلف مطرح را توضیح می دهند افشا کنیم، دانشجویان می توانند خود را با مواضع غیر متحد سازگار کنند. تو می توانی سطح کار خود را بوسیله کشف ظرفیت جدیدی که انتخاب بین چند گزینه را بدون وجود نیرو توضیح می دهد بالا ببری. برای یک کم هم شده ما از روی حصار بودن لذت ببریم.
موقعیت مدیران کاملا متفاوت است. حتی اگر نتیجه بگیریم که نمی داند کدام تئوری به کدام مرجع اشاره دارد، او قادر است تفاوت ها را بفهمد، او هنوز تصمیمات مثبتی را از میان آن ها می گیرد، اگر او هست عمل می کند.
محمد واحدی – واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد
متنهای استاد کشوری رو هم یک فکری به حالش بکنید
متشکرم